اینستاگرام با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی جهان است. و جای تعجبی نیست که همه کسبوکارها و برندها برای دسترسی به مشتریان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش به دنبال حضور فعال در این شبکه اجتماعی و تولید محتوا در اینستاگرام باشند.
موفقیت در اینستاگرام فراتر از انتشار مداوم عکس ها است و بایستی طبق استراتژی درستی تولید محتوا کنید و بدانید در هر پست، ریلز و استوری چگونه مخاطبان را درگیر خواهید کرد تا با شما تعامل داشته باشد.
در این مقاله از آژانس تبلیغاتی روکوکو به تولید محتوا در اینستاگرام خواهیم پرداخت و چند ایده تولید محتوا در اینستاگرام ارائه خواهیم داد.
تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام شاید ظاهرا ساده به نظر برسد، اما زمانی که شروع به ساخت و انتشار محتوا میکنید متوجه خواهید شد که چندان کار ساده ای نیست و این کار نیز چالشهای خود را دارد.
در تولید محتوای اینستاگرام بایستی به نکات مختلفی توجه داشته باشید زیرا اینستاگرام فضایی از ترکیب ویدیوها، عکسها، موسیقیها و صداها و… است. که توجه به تمامی این موارد مهم است و در جذاب تر شدن نتیجه خروجی نقش مهمی دارد.
مطلب پیشنهادی: تیزر تبلیغاتی
هدف از تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام میتواند به دلایل مختلفی انجام گیرد برخی به دنبال مشتریان بیشتر برای فروش محصولاتشان هستند، برخی سعی در جذب تعامل مخاطبان دارند و برخی به به فکر بیشتر شدن دنبال کننده هایشان هستند تا از این طریق تبلیغات اینستاگرامی انجام دهند.
این اهداف میتواند با توجه به عوامل مختلفی تغییر یابد.
چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

تولید محتوا در اینستاگرام کار چندان سادهای نیست و ابتدا باید بدانیم چگونه میتوانیم در این فضای آنلاین تولید محتوای مناسب و خلاقانهای داشته باشیم.
روزانه تعداد بیشماری محتوا در اینستاگرام در قالبهای مختلفی بارگذاری میشود اما اینکه چه نوع محتوایی میتواند در این فضا به بازدید و فروش زیادی منجر شود وجه تمایز کسب و کارهای مختلف است.
برای این کار لازم است مراحلی را طی کنید و برخی موارد را مشخص کنید تا بهتر به هدفتان برسید. در ادامه به پاسخ این سوال که چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم میپردازیم.
مطلب پیشنهادی: آموزش تولید محتوای اینستاگرام
هدفتان را مشخص کنید
بسیاری از پیجهای ساخته شده در اینستاگرام بدون هیچ هدفی ایجاد شدهاند و بهتر است شما متفاوتتر باشید و ابتدا هدفتان را از این کار بدانید و در ابتدا این سوال را از خودتان بپرسید که در راستای چه هدفی در اینستاگرام حضور خواهید یافت؟ آیا برای فروش بیشتر محصولاتتان است؟ آیا میخواهید صرفا به بازدید کنندهها و دنبال کنندههای بیشتری دست یابید؟ هدف شما هرچه باشد بهتر است در ابتدای کار واضح و مشخص شود تا ادامه مسیر پر پیچ و خم تولید محتوا، سادهتر باشد.
مطلب پیشنهادی: cta در اینستاگرام چیست
موضوع پیج اینستاگرامتان را مشخص کنید

پیج شما در چه زمینهای فعالیت خواهد کرد؟ اگر قرار است محصولاتی را به فروش برسانید چه محصولاتی است؟ اگر قرار است خدماتی ارائه دهید چه نوع خدمتی قرار است به مخاطبان ارائه دهید؟
بهتر است ابتدا موضوع پیج خود را مشخص کنید تا در ادامه نیز بتوانید بهتر به تحلیل رقبا و بازار بپردازید.
مخاطبان هدف را مشخص کنید
قبل از تولید محتوا باید بدانید مخاطبان یا مشتریان هدف شما چه کسانی خواهند بود؟ آنها به چه نوع محتوایی علاقه دارند؟ و دیدن چه نوع محتوایی برای آنها جذاب تر است؟
اگر شناخت کافی از این موضوعات ندارید بهتر است برای دانستن این موارد وقت بگذارید زیرا شناخت سلیقه مخاطب گامی اساسی در تولید محتوا است.
برای مثال محتواهای کوتاه تر بیشتر مورد توجه مخاطبان جوان قرار میگیرند. در مقابل اگر مخاطبان هدفتان بزرگسال هستند میتوانید محتواهای طولانی تری نیز منتشر کنید آنچه مهم است سلیقه مخاطبان شماست.
مطلب پیشنهادی: چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم
تقویم محتوایی داشته باشید

واقعیت این است که بدون داشتن برنامه برای انتشار محتوا نمیتوان انتظار رشد پیج را داشت زیرا هیچ موفقیتی بدون برنامه ریزی اتفاق نمیافتد چه در دنیای واقعی باشد و چه در فضای آنلاین مانند اینستاگرام.
برای مثال زمانی که در یک هفته پست و استوری های زیادی بگذارید ولی در هفته بعد محتوایی مننتشر نکنید نمیتوانید در این فضای پر رقابت حضور موثری داشته باشید زیرا الگوریتمهای اینستاگرام طوری طراحی شدهاند که پیجهایی که تولید محتوای مستمر و منظم دارند بازدید بیشتری خواهند گرفت.
پس یک تقویم محتوایی اینستاگرام بسازید و زمان انتشار تمام پستها، استوریها و ریلزها را مشخص کنید و طبق این برنامه عمل کنید.
ابزارهای تولید محتوا را مشخص کنید
باید بدانید با چه ابزارهایی اقدام به تولید محتوا خواهید کرد اگر قرار است با گوشی خودتان تولید محتوا انجام دهید باید بدانید چه اپلیکیشنها و برنامههایی میتواند در ساخت ویدیوها و عکسهایتان کمک کننده باشد. برای مثال برنامه اینشات، پیکسارت، کنوا و پینترنست میتوانند در موارد مختلف کمک کننده باشند.
به علاوه دانستن این مورد باعث میشود نسبت به امکاناتی که دارید محتوای با کیفیت تری تولید کنید.
مطلب پیشنهادی: هوش مصنوعی برای تولید محتوای اینستاگرام
ایده تولید محتوا در اینستاگرام

حال میرسیم به سخت ترین مرحله از تولید محتوای اینستاگرام یعنی ایده برای پستها و استوریهایی که باید منتشر کنید. در این مرحله داشتن ذهن خلاق میتواند نجات دهنده شما باشد اما اگر خلاقیت زیادی برای ایده پردازی ندارید نگران نباشید در ادامه چند ایده پیشنهاد خواهیم داد که بسته به نوع کسب و کارتان بتوانید از آن کمک بگیرید.
داستان گویی در تولید محتوا
افراد علاقه زیادی برای شنیدن داستان دارند و در این حالت بهتر موضوعات مختلف را به خاطر میسپارند. میتوانید داستانی که پشت برندتان است را بگویید و یا اگر ایدهای برای این کار ندارید میتوانید از کتاب ها ، تلویزیون و یا سایر پستها در رسانههای اجتماعی الهام بگیرید و داستانی مرتبط با برند و کسب و کارتان بگویید.
ویدیوهایی از پشت صحنه تهیه کنید

شاید ایده جالبی باشد که محیط کاریتان را نشان دهید و یا کارکنانی در پشت صحنه حضور دارند را نشان دهید مخاطبان به این نوع محتوا علاقه نشان دادهاند و میتواند ایده جالبی برای تولید محتوای اینستاگرام باشد. همچنین این نوع محتوا میتواند در جلب اعتماد مخاطبان نقش موثر داشته باشد.
برگذاری مسابقه
یک مسابقه میتواند به تعامل بیشتر با مخاطبانتان منجر شود و ایده تولید محتوای جذابی باشد برای این کار میتوانید چند ویدیو از نحوه برگذاری مسابقه، جوایز مسابقه، شرایط شرکت در مسابقه و… در صفحه اینستاگرامتان منتشر کنید با انجام این کار علاوه بر جذب مخاطبان تازه میتوانید لایک و کامنت بیشتری هم دریافت کنید و میزان تعامل مخاطبان با پیجتان را بالا ببرید.
مطلب پیشنهادی: نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام
پستهای آموزشی از کار خود بگذارید

شما میتوانید بسته به نوع کسب و کارتان موضوعی را مرتبط با حوزه کاریتان به مخاطب آموزش دهید، این کار میتواند با ایجاد ارزش افزوده برای مخاطب توجه شماری از مخاطبان را جلب کند و همچنین اگر این آموزش با محصولات شما مرتبط باشد. میتواند به فروش بیشتر منجر شود.
برای مثال اگر فروشنده لباس و پوشاک هستید میتوانید آموزشهایی مرتبط استایلهای مختلف را در پیجتان منتشر کنید.
استفاده از عکس ها و ویدیوهای ترند
میتوانید از میمهایی که در اینستاگرام ترند میشوند برای کسبو کارتان استفاده کنید تجربه نشان داده است مخاطبان اینستاگرام با این نوع تصاویر یا ویدیو ها بیشتر ارتباط برقرار میکنند و آنها به اشتراک میگذارند.
به علاوه ترند بودن آنها باعث میشود سریعتر در شبکه های اجتماعی نشر یابند.
مرتبط با مناسبت ها تولید محتوا کنید

مناسبتهای مختلف بهانه خوبی برای پست گذاشتن هستند و مخاطبان در مناسبتها و رویدادهای مختلف پستهای مرتبط را سریعتر نشر میدهند و این میتواند فرصتی برای بازدید بیشتر پستهایتان باشد.
از محتوای سایت برای تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید
وبسایت یا وبلاگ میتواند منبع خوبی برای تولید پست و استوری باشد و میتوانید مطالب سایت را به صورت خلاصه و یا با تصاویر اینفوگرافیکی منتشر کنید توجه داشته باشید که در این نوع تولید محتوا نباید محتوای شما طولانی شود زیرا مخاطبان اینستاگرام علاقهای به خواندن متنهای طولانی در فضای اینستاگرام را ندارند و ترجیح میدهند محتوای کوتاه یا تصویری ببینند پس تا جای ممکن سعی کنید محتوا را خلاصه کنید.
نحوه ساخت محصول را نشان دهید

نشان دادن نحوه تولید محصول به مخاطب ممکن است برای او جالب باشد و میتوانید از تمامی مراحل ساخت محصول، ویدیو تولید کنید. کاربران در این صورت اعتماد بیشتری به محصولات شما خواهند داشت. به علاوه ممکن است کاربر از اصالت محصولاتتان نیز مطمئن شود.
از نقل قول استفاده کنید
یک نقل قول میتواند الهام بخش شما برای تولید محتوا باشد معمولا پستهایی که دارای نقل قول مثبت و انگیزشی هستند، بازخورد خوبی گرفتهاند و مخاطبان تعامل بیشتری با این محتوا ها داشتهاند. سعی کنید نقل قولی که قصد دارید با آن تولید محتوا کنید از شخصی معروف و شناخته شده باشد تا تعامل مخاطبان بیشتر باشد.
از رضایت مشتریان استفاده کنید

کاربران برای خرید محصولات در اینستاگرام بیشتر به دنبال این هستند که تجربه خریداران قبلی شما را ببینند پس میتوانید از رضایت مشتریان به عنوان منبع برای تولید پست و استوری استفاده کنید.
پیام رضایت مشتریان میتواند به روشهای گوناگونی به شما ارسال شود مشتری میتواند در طی یک ویدیو رضایتش را از محصول شما ابزار کند یا اینکه به صورت تصویر و متن پیام رضایتش را به شما ارسال کند.
به سوالات کاربران پاسخ دهید.
میتوانید در طی یک پست و یا رشته استوری یک سوال که کاربران شما داشتهاند را پاسخ بدهید این کار علاوه بر اینکه احترام شما را نسبت به مخاطب نشان میدهد میتواند نشاندهنده تخصص شما در حوزه کاریتان باشد.
از نظرات پست هایتان استفاده کنید.

حتما اخیرا با محتواهایی مواجه شدهاید که در آنها از کامنتها یا نظرات کاربران استفاده میشود در این نوع پستها کامنت های مختلف در ویدئو استفاده میکنند و این نوع ریلزها اخیرا با بازدید بالایی مواجه شده اند. انتشار نظرات میتواند کاربران را ترغیب به کامنتهای جدیدتر کند.
از ویدیوها استفاده کنید
اینستاگرام به فضایی تبدیل شده است که برای موفقیت در آن نیاز است از محتوای ویدیویی استفاده کنید زیرا امروزه شاهد این هستیم که محتوا هایی که به صورت ویدیویی هستند بازدید بیشتری در شبکه های اجتماعی میگیرند و احتمالا شماهم بیشتر وقت خود را در اینستاگرام صرف دیدن ویدیوها میکنید، تا محتواهایی که صرفا تصویری یا متنی هستند پس میتوانید از این فرصت استفاده کنید و در طی یک ویدئو محصول و برندتان را به مخاطبان معرفی کنید.
ایده تولید محتوا استوری اینستاگرام
تولید محتوا استوری اینستاگرام یکی مهمترین اشکال تولید محتوا در اینستاگرام است زیرا در استوری ها امکان استفاده از ویژگی های متفاوتی را دارید و این ویژگی ها امکان تعامل بهتر با مخاطبانتان را فراهم میکند. اگر ایده ای برای تولید محتوا استوری اینستاگرام نداریددر ادامه ایده هایی برای ساخت استوری اینستاگرام ارائه میکنیم.
- استوری نظرسنجی بگذارید: استوری های نظرسنجی این امکان را فراهم میکنند با مخاطبان تعامل بهتری داشته باشید.
- استوری پرسش و پاسخ بگذارید: پرسش و پاسخ با مخاطبان نیز یک ایده تولید محتوا استوری اینستاگرام است که مخاطبان اینستاگرام نیز به این نوع محتواها علاقه نشان داده اند.
- استوری کوئیز: در استوری اینستاگرام امکان ایجاد کوئیز نیز دارید. برای ایجاد کوئیز میتوانید از سوالات چهارگزینه ای نیز استفاده کنید.
- لوکیشن خود را در استوری اضافه کنید: یک ایده برای استوری میتواند اضافه کردن لوکیشن شرکت یا محل کارتان باشد.
- استفاده از قابلیت روزشماری: در استوری های اینستاگرام امکان اضافه کردن شمارش معکوس و روز شمار را دارید میتوانید در مواقعی که رویداد یا پستی پیش رو دارید از این قابلیت برای تولید محتوا استفاده کنید.
انواع محتوا در اینستاگرام

انواع مختلفی از محتوای ویدیویی را میتوانید در اینستاگرام بارگذاری کنید که شامل:
- ریلز: به ویدیوهای کوتاه که حداکثر 90 ثانیه هستند ریلز گفته میشود. این نوع تولید محتوا در اینستاگرام اخیرا رواج بسیاری پیدا کرده است و اینستاگرام در جریان رقابت با پلتفرم تیکتاک به این نوع محتوا اهمیت بیشتری میدهد.
- استوری: ویدیوها یا تصاویری هستند که اغلب 15 ثانیه هستند و بعد از 24 ساعت نیز پاک میشوند استوری ها معمولا ساده هستند و در ساخت آنها حساسیت به خرج داده نمیشود.
- پستهای اسلایدی: این نوع ویدیوها در فید اینستاگرام منتشر شده و برای ویدیوهای کوتاه و بلند نیز مناسب هستند. و یک روش مناسب برای محتوای آموزنده یا نحوه کار محصول و… هستند.
- لایو اینستاگرام: لایو اینستاگرام به صورت زنده نمایش داده میشود و کاربرد آن در پیجهای کاری یک روش برای نشان دادن اعتبار برند است.
مطلب پیشنهادی: تیک آبی اینستاگرام
سخن پایانی
تولید محتوا در اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا پیج اینستاگرامی شما همانند سفیر برند شما در فضای مجازی است و ممکن است بیشتر کسانی که قصد آشنایی با برند شما را دارند ابتدا سری به صفحه اینستاگرام شما بزنند بنابراین مهم است که چگونه در این پلتفرم حضور میابید.
همچنین تولید محتوا در اینستاگرام همواره چالشهایی داشته است و این کار را برای کسبوکارها اندکی دشوار ساخته است.
با این حال شرکتهایی وجود دارند که با داشتن تجربه بسیار در این زمینه میتوانند کمک کننده باشند و تجربهای متفاوت از حضور برند شما در اینستاگرام رقم بزنند.
روکوکو با تجربه چند ساله در زمینه تولید محتوای سوشال مدیا این آمادگی را دارد تا با برندها و کسب و کار های مختلف در زمینه تولید محتوا همکاری داشته باشد در صورت تمایل به همکاری و سفارش تولید محتوای اینستاگرام میتوانید از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.
منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
منظور از تولید محتوا در اینستاگرام تهیه و انتشار انواع محتوا (عکس، ویدئو، موسیقی) در اینستاگرام است
از اینستاگرام چگونه پول در بیاوریم؟
برای درآمد از اینستاگرام میتوانید روش های مختلفی را امتحان کنید از جمله: ادمینی، انجام تبلیغات، فروش محصولات و …
درامد تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟
درآمد تولید محتوا در اینستاگرام ثابت نمیباشد و بسته به عوامل مختلفی از جمله موضوع تولید محتوا، امکانات استفاده شده در تولید محتوا و… تعیین میشود.
چگونه تولید محتوا کنیم در اینستاگرام؟
برای تولید محتوا در اینستاگرام ابتدا باید هدفتان را مشخص کنید و در راستای اهدافتان تولید محتوا کنید.