چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ | نحوه تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام

فهرست مطالب

با رشد چشمگیر رسانه‌های اجتماعی، دیگر نمی‌توان از نقش قدرتمند آن‌ها در بازاریابی و تبلیغات چشم پوشی کرد. در میان همه شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام با ویژگی‌های بصری جذاب، تعامل بالا و کاربران گسترده، به یکی از بهترین بستر‌ها برای تبلیغات آنلاین تبدیل شده است. اما تبلیغات موفق در اینستاگرام، صرفا انتشار چند پست یا استوری تصادفی نیست. برای دیده شدن، جذب مخاطب و در نهایت فروش، باید بدانیم چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

آموزش تبلیغ در اینستاگرام موضوع مورد بحث در این مقاله است اگر می‌خواهید بدانید نحوه تبلیغ در اینستاگرام چگونه است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چرا باید در اینستاگرام تبلیغات انجام دهیم؟

چرا باید در اینستاگرام تبلیغات انجام دهیم؟

قبل از اینکه به روش‌ها و مراحل تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم، باید بدانیم چرا اصلا اینستاگرام محل مناسبی برای تبلیغ است. برخی از دلایل کلیدی عبارتند از:

حضور پر رنگ افراد در این پلتفرم

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و امروزه افراد زمان‌های زیادی را صرف این شبکه اجتماعی می‌کنند و جایی که کاربران حضور فعالی دارند برای تبلیغات مناسب است و حضور قوی‌تر شما باعث می‌شود به مشتریان بیشتری دست یابید.

تبلیغات به روش‌های جذاب و تعاملی

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. محتوای تصویری و ویدئویی نسبت به متن خشک و ساده بسیار موثر تر عمل می‌کند.

کاربران با دیدن تصاویر ویدئو ها سریع تر جذب می‌شوند. تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند به روش‌های جدید‌تری در اینستاگرام انجام گیرد تا مفید واقع شود در اینستاگرام شما این فرصت را دارید که تبلیغاتی بسازید که تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطب داشته باشد و با آن تعامل داشته باشد.

هدف گذاری پیشرفته با ابزارهای اینستاگرام

‌اینستاگرام یکی از بالاترین نرخ‌های تعامل را در میان شبکه‌های اجتماعی دارد. در این فضا کاربران بیشتر لایک می‌کنند، کامنت می‌گذارند و به استوری‌ها واکنش نشان می‌دهند.

قابلیت تبدیل به مشتری

‌با روش‌های حرفه‌ای تبلیغات کاربران علاقه‌مند به محصول شما، به خریدار تبدیل خواهند شد. و در این پلتفرم فرصت زیادی دارید تا مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه تولید محتوا کنیم در اینستاگرام

روش های تبلیغات در اینستاگرام

روش های تبلیغات در اینستاگرام

برای تبلیغات در اینستاگرام، روش های مختلفی وجود دارد که بسته به اهداف، بودجه و مخاطب هدف می‌توانید از یک یا ترکیبی از آنها استفاده کنید.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام به تبلیغاتی گفته می‌شود که مستقیما از طریق ابزار رسمی متا (فیسبوک) منتشر می‌شوند و معمولا به کاربران هدف خارج از دنبال کنندگان فعلی نشان داده می‌شوند. در این روش باید ابتدا حساب اینستاگرام خود را به صفحه فیسبوک متصل کرده و وارد Ads Manager شوید.

در آنجا می‌توان نوع تبلیغ، هدف تبلیغاتی (مثل افزایش ترافیک سایت، افزایش فروش، دریافت پیام و…) بودجه، بازه زمانی و مخاطبان هدف را مشخص نمود. سپس محتوای تبلیغ طراحی شده و منتشر می‌شود.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام دارای ویژگی‌های خاصی است که شامل موارد زیر است.

  • برچسب sponsored زیر نام صفحه درج می‌شود.
  • قابلیت کلیک روی لینک در پست یا استوری وجود دارد و برای کسب و کارها نیز مناسب است.
  • قابلیت بررسی عملکرد تبلیغ به صورت دقیق در داشبورد Meta Ads Manager فراهم است.

تبلیغات اسپانسری برای برندهایی مناسب است که به دنبال رشد پایدار، افزایش فروش و آگاهی از برند هستند.

تبلیغات گسترده اینستاگرام

تبلیغات گسترده اینستاگرام

تبلیغات گسترده اینستاگرام یعنی انتشار یک پست تبلیغاتی توسط تعداد زیادی از صفحات پربازدید اینستاگرامی(معمولا صفحات سرگرمی، طنز، خبری یا موضوعات تخصصی) این روش در ایران بسیار رایج‌تر است و بدون نیاز به داشبورد رسمی فیسبوک انجام می‌شود.

در این روش دسترسی به تعداد زیادی مخاطب امکان‌پذیر است و برای کمپین‌های معرفی اولیه برند، یا تخفیف‌های زمان دار و فروش مناسب است.

تبلیغات همکاری با برندها

شما می‌توانید با برند‌ها و بیزینس‌هایی همکاری کنید که با مخاطبان هدف شما سروکار دارند ولی در حوزه تخصصی شما کار نمی‌کنند و رقیب شما به شمار نمی‌روند و صرفا تنها نقطه اشتراک شما با آنها، مخاطبانتان است. می‌توانید کمپینی با با آن برند راه‌اندازی کنید و به فالور‌های مشترک دست یابید.

همکاری با اینفلوئنسر ها یا اینفلوئنسر مارکتینگ

تبلیغات به صورت اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های محبوب برند‌ها و پیج‌های بزرگ و معتبر در اینستاگرام مارکتینگ است. اینفلوئنسرها یا تاثیر گذاران اجتماعی در اینستاگرام به کسانی گفته می‌شود، که به جمعی از مخاطبان اینستاگرام دسترسی دارند و مخاطبان از آنها تاثیرپذیری دارند البته در موضوع تبلیغات به صورت همکاری با اینفلوئنسر تاثیر گذاری اینفلوئنسرها می‌تواند کم و یا زیاد باشد به همین دلیل اگر قصد انجام این نوع تبلیغ را دارید پیشنهاد می‌شود ابتدا تحقیقات کافی در مورد انتخاب اینفلوئنسر انجام دهید.

در این روش شما با اینفلوئنسر‌هایی که مخاطب هدف شما را دارند همکاری می‌کنید تا محصول یا خدمات شما را معرفی کنند این روش باعث ایجاد اعتماد و اعتبار بیشتر می‌شود.

اگر علاقه مند به روش‌های بازاریابی در اینستاگرام هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله برندسازی در اینستاگرام را نیز مطالعه کنید.

مراحل تبلیغات در اینستاگرام

برای داشتن یک تبلیغ موثر، پربازدید و حرفه ای باید مراحل مشخصی را طی کنید تا به بهترین بازدهی و عملکرد برسید.

تعیین هدف

قدم اول در تبلیغات اینستاگرام دانستن این موضوع است که چرا میخواهید تبلیغات انجام دهید؟ آیا میخواهید فروش داشته باشید؟ فالوئر جذب کنید؟ یا فقط آگاهی از برند ایجاد کنید؟ هدف مشخص پایه و اساس یک تبلیغ پر بازده است.

شناخت از مخاطب هدف

بعد از تعیین هدف، نوبت به شناخت مخاطبان میرسد. مخاطب شما چه سنی دارد؟ کجا زندگی میکند؟ به چه چیزهایی علاقه دارد؟ پاسخ به سوالاتی از این دست مسیر را برای تبلیغات شما هموار می‌سازد.

طراحی محتوا

حال که هدف شما مشخص شد و مخاطبان را نیز شناختید زمان آن رسیده است که دست به کار شوید و محتوای لازم را طراحی کنید محتوای تبلیغاتی باید بصری، گیرا، حرفه ای و متناسب با روحیه اینستاگرام باشد. تصویر، ویدئو، متن و کال تو اکشن همه باید دارای هماهنگی باشند.

انتخاب روش تبلیغ

پیش تر در این مقاله به روش‌های تبلیغ در اینستاگرام پرداختیم شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای تبلیغات دارید یکی از روش‌ها را انتخاب کنید.

انتشار و تحلیل نتایج

پیش‌تر در این مقاله به روش‌های تبلیغ در اینستاگرام پرداختیم، شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای تبلیغات دارید یکی از روش‌ها را انتخاب کنید.

نکات و نحوه تبلیغات در اینستاگرام به صورت حرفه‌ای

نحوه تبلیغات در اینستاگرام

برای اینکه تبلیغات شما در اینستاگرام بیشترین بازدهی را داشته باشد بهتر است موارد و نکات زیر را رعایت کنید:

  • از تصاویر با کیفیت و خلاقانه استفاده کنید.
  • در کپشن ها از لحن صمیمی و دعوت کننده استفاده کنید.
  • از کال تو اکشن‌ها برای جذب تعامل بیشتر استفاده کنید.
  • از محتوای ویدئوی استفاده کنید زیرا این نوع محتوا نسبت به سایر محتواها نرخ تعامل و تبدیل بالاتری دارد.
  • زمانبندی مناسب داشته باشید. پست های خود را زمانی منتشر کنید که بیشترین کابران هدف شما آنلاین هستند( برای مثال عصرها یا آخر هفته‌ها)

چالش‌های تبلیغات در اینستاگرام

چالش های تبلیغات

با وجود جذابیت ها و پتانسیل بالا، تبلیغات در اینستاگرام خالی از چالش نیست و همواره تبلیغات همراه با چالش‌هایی بوده است. در ادامه به تعدادی از چالش‌های تبلیغاتی در اینستاگرام می‌پردازیم:

  • هزینه بالا در کمپین های اسپانسری: ممکن است هزینه بالا یکی از چالش های مهم باشد به خصوص اگر بازار هدف شما خارج از ایران باشد ممکن است تبلیغات اسپانسری هزینه‌بر باشد.
  • ریسک بلاک شدن صفحات تبلیغاتی توسط اینستاگرام: در تبلیغات گسترده یا غیر رسمی، ممکن است این مشکل به وجود آید.
  • کاهش بازدهی: در صورتی که هدفگذاری درستی نداشته باشید ممکن است بازدهی بسیار کمی از تبلیغات بگیرید و دچار هدر رفت بودجه شوید.
  • رقابت بالا: حضور برندهای زیاد، باعث می‌شود که تمایز و خلاقیت در تبلیغات ضروری باشد اگر تبلیغات شما خلاقانه و حرفه‌ای نباشد ممکن است در میان انبوهی از تبلیغات، تبلیغ شما آنطور که انتظار می‌رود، دیده نشود.
  • فالوور فیک: در برخی از روش‌های تبلیغاتی ممکن است درگیر مشکل فالوور فیک شوید برای پیشگیری از این مشکل بهتر است مخاطبان پیج‌هایی که به آنها تبلیغ می‌دهید را بررسی کنید تا فالوور‌های فیک نداشته باشد.

سخن پایانی

تبلیغات در اینستاگرام، اگر به درستی انجام شود، می‌تواند بازگشت سرمایه قابل توجهی را به همراه داشته باشد. اما باید با آگاهی، برنامه ریزی و خلاقیت همراه باشد . با درک دقیق این مخاطب، انتخاب روش مناسب تبلیغ، تولید محتوا اینستاگرام حرفه‌ای و ارزیابی مستمر می‌توانید تبلیغات پر بازدهی را در این پلتفرم داشته باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که بهترین راه شناخته شدن شما در اینستاگرام محتوای مناسب است محتوایی که بتواند برای مخاطبان شما مفید باشد و نظر آنها را جلب کند. ما در تیم روکوکو ارزش محتوای با کیفیت و حرفه‌ای برای اینستاگرام را درک کرده‌ایم و توانستیم با تولید محتوای با ارزش و حرفه‌ای برندهای بسیاری را به موفقیت برسانیم. اگر می‌خواهید در فضای اینستاگرام حرفه‌ای‌تر دیده شوید می‌توانید از روکوکو سفارش تولید محتوا اینستاگرام بدهید.

همچنین اگر قصد ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام را دارید می‌توانید این کار را به روکوکو بسپارید. تیم روکوکو با تحلیل و بررسی موارد مختلفی همچون رقبا، مخاطبان، بازار هدف و…  میتواند تبلیغات با بازدهی بالا برای صفحه اینستاگرامی شما انجام دهد.

سوالات متداول

تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام چقدر بازدهی دارد؟

بازدهی تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام بستگی به انتخاب درست اینفلوئنسر و هدف‌گیری مخاطب دارد و اگر به طور اصولی انجام شود می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد.

برای تبلیغات در اینستاگرام می‌توانید از روش‌هایی مثل همکاری با اینفلوئنسرها، تبلیغ در پیج های مرتبط با حوزه کاری، استفاده از استوری و ریلز یا اجرای تبلیغ اسپانسری از طریق فیسبوک ادز استفاده کنید.

تصویر فاطمه مهدیان

فاطمه مهدیان

تصویر فاطمه مهدیان

فاطمه مهدیان

اشتراک گذاری:

آخرین نوشته ها

برندسازی مشترک
Co Branding یا برندسازی مشترک چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ | مزایا و نکات مهم در بازاریابی تاثیرگذار
مارکتینگ اتومیشن
مارکتینگ اتومیشن چیست؟ +مزایا، ابزارها و استراتژی‌ها
انواع بازاریابی
انواع بازاریابی | مهمترین تکنیک ها و روش های مارکتینگ
قیف بازاریابی
قیف بازاریابی چیست؟ | راهنمای جامع مراحل Marketing funnel
پرفورمنس مارکتینگ
پرفورمنس مارکتینگ چیست؟ | انواع روش‌های بازاریابی عملکرد
تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی
ابزارهای رایگان تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی آنلاین

آخرین نوشته ها:

برندسازی مشترک
اینفلوئنسر مارکتینگ
مارکتینگ اتومیشن
انواع بازاریابی

دیدگاه ها:

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها