آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی | مراحل ساخت ویدیو تبلیغاتی

دسته بندی :

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

فهرست مطالب

ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب میتواند اثربخشی تبلیغات شما را دو چندان کند و مخاطبان زیادی را تبدیل به مشتریان شما کند و آنچه اهمیت دارد این است که چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم؟ در این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی، مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی بپردازیم و نکاتی را بررسی کنیم که به جذاب تر شدن تیزر یا ویدیو تبلیغاتی شما کمک میکند. 

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

برای ساخت تیزر تبلیغاتی هدفمند و موثر که بتواند تاثیر خوبی بر مخاطبان داشته باشد باید حساب شده عمل کنید و بی گدار به آب نزنید. بهتر است ابتدا با مراحلی که باید طی کنید آشنا شوید در ادامه به مراحل و آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی میپردازیم.

شناسایی اهداف

حتما میدانید ساخت یا درست کردن تیزر تبلیغاتی پروسه ای هزینه بر است بنابراین نباید بدون در نظر گرفتن هدفی که از این کار دارید اقدام به ساخت تیزر کنید پس در ابتدا لازم است که از خود بپرسید چرا میخواهید تیزر تبلیغاتی بسازید داشتن هدف واضح میتواند در ادامه مسیر، کارتان را راحت تر کند و کمک کند تیزر حرفه ای تری بسازید.
این هدف میتواند رونمایی از محصول جدیدتان یا تشویق افراد به بازدید از وبسایتتان باشد و یا هدف میتواند معرفی برند شما باشد.
به طور کلی اهداف و دلایلی که شرکت ها اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی میکنند عبارتند از افزایش فروش، افزایش ترافیک و بازدید، معرفی برند، آموزش به مشتریان و برجسته سازی خدمات شرکت است.
توجه داشته باشید که شما زمانی بهترین نتیجه را خواهید گرفت که برای هر هدف تیزر مختص به آن را بسازید

شناسایی و مشخص کردن مخاطبان هدف

شما باید بدانید تیزر تبلیغاتی شما کدام گروه از مخاطبان را هدف قرار خواهد داد. دانستن مخاطبان هدف کمک میکند بتوانید تیزر تبلیغاتی خود را از نظر محتوایی اثرگذار تر بسازید و مشتریان بیشتری جذب کنید.

مخاطبان هدف میتوانند به دسته بندی های مختلفی تقسیم شوند میتوانید آنها را از نظر گروه سنی، شغل، تحصیلات و … دسته بندی کنید. برای مثال محصول شما میتواند برای کودکان 4 تا 7 سال مناسب باشد پس باید در ساخت تیزر تبلیغاتی این گروه از افراد جامعه را در نظر بگیرید و سعی کنید محتوای خود را برای این گروه از افراد جذاب و خلاقانه بسازید.

شناخت سلیقه مخاطب

حال که مخاطبان ویدیوی تبلیغاتی خود را مشخص کردید، نوبت به شناخت سلیقه و علاقه‌مندی های مخاطب‌تان میرسد، این موضوع اهمیت زیادی در محتوای تیزر تبلیغاتی شما خواهد داشت و به شما کمک میکند کلیپ تبلیغاتی شما به گونه ای باشد که بتواند توجه این گروه از افراد را جلب کند برای مثال اگر مخاطبان شما کودکان هستند میتوانید از تیزر های انیمیشنی برای جلب توجه و علاقه آنها استفاده کنید.

تعیین بودجه برای تیزر تبلیغاتی

از جمله فاکتور هایی که باید در ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه در نظر داشته باشید بودجه ای است که میتوانید برای این کار هزینه کنید. زیرا انجام این کار بدون هزینه ممکن نیست، با این حال برخی تیزر های تبلیغاتی هزینه کمتری دارند و میتوانید آنها را بر اساس میزان بودجه ای که در اختیار دارید بسازید.

تعیین لحن تیزر تبلیغاتی

در واقع لحن به نحوه بیان موضوعی گفته میشود در ساخت تیزر تبلیغاتی نیز باید لحن صحبت خود با مخاطبان را بدانید تعیین لحن ویدیوی تبلیغاتی شما با توجه به عوامل مختلفی تعیین میشود ابتدا باید بدانید چگونه میتوانید بر مخاطب اثرگذاری بیشتری داشته باشید و چگونه توجه او را به ویدیوی تبلیغاتی جلب کنید.

اینکه چگونه میخواهید پیامتان به مخاطب انتقال دهید اهمیت بسیاری دارد آیا میخواهید رسمی باشد یا غیر رسمی؟ آیا میخواهید ویدیوی تبلیغاتی شما احساسات او را درگیر کند یا منطق را؟ اگر قرار است احساسات مخاطب را درگیر کند میخواهید چه احساساتی از مخاطب  را برانگیزد؟ دانستن تمامی این موضوعات کمک میکند لحن مناسب تری برای تیزر تبلیغی خود انتخاب کنید.

مورد بعدی که میتواند در لحن شما اثر گذار باشد هدفی است که از تبلیغات دارید.

مدت زمان تیزر تبلیغاتی

مدت زمان تیزر تبلیغاتی

مرحله بعدی در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی تعیین مدت زمان تیزر تبلیغاتی شماست اینکه بدانید طول ویدیوی شما چقدر خواهد بود در ادامه مراحل کارتان نسبتا ساده تر است و تمرکز بیشتری خواهید داشت و در مقابل مشخص نکردن مدت زمان ویدیو تبلیغاتی میتواند کار را دشوار و غیر متمرکز کند.

چند عامل در تعیین مدت زمان ویدیوی تبلیغاتی اثرگذار هستند که شامل:

  • مخاطبان هدف
  • بودجه تیزر تبلیغاتی
  • اهداف تیزر تبلیغاتی
  • رسانه ای که قرار است تیزر منتشر شود

انتخاب سبک تیزر تبلیغاتی

قدم بعدی در ساخت تیزر تبلیغاتی انتخاب سبک طراحی تیزر تبلیغاتی است برای اثرگذاری بهتر باید بدانید تیزر تبلیغی شما به چه شکلی باید منتشر شود از انواع سبک های تیزر تبلیغاتی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تیزر انیمیشنی: در این نوع تیزرها از شخصیت های کارتونی و محیط های انیمیشنی استفاده میشود.
  • تیزر رئال: در تیزر های رئال از اشخاص، اشیا و محیط های واقعی استفاده میشود.
  • تیزر های live action: این نوع تیزر ها ترکیبی از تصاویر و ویدیوهای زندگی واقعی با انیمیشن و جلوه های ویژه هستند میتوان گفت این نوع ترکیبی از سبک رئال و انیمیشن است.
  • تیزرهای موشن گرافیک: این نوع تیزرها در دو نوع دو بعدی و سه بعدی ساخته میشوند تفاوت این نوع تیزر با تیزر انیمیشن در این است که هزینه کمتری دارند و سریعتر ساخته میشوند.
  • تیزر استاپ موشن: ویدیو های استاپ موشن از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی تصویر و عکس های متوالی ساخته میشود.

مهمترین عامل در انتخاب سبک تیزر تبلیغاتی مخاطبان شما هستند، سعی کنید سبکی که بیشتر مورد توجه مخاطبانتان است را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

مشخص کردن کانال توضیع

امروزه پلتفرم های مختلفی برای توضیع تیزر های تبلیغاتی وجود دارند از کانال های تلویزیونی گرفته تا اینترنت و فضای مجازی میتوانند محیط مناسبی برای انتشار تیزر تبلیغاتی شما باشند.

اینکه کدام کانال توضیع برای انتشار تبلیغات شما مناسب تر است بستگی به این موضوع دارد که مخاطبان هدف شما در کدام پلتفرم ها حضور پر رنگ تری دارند در این صورت محتوای شما بهتر دیده خواهد شد.

اگر مشخص کردن این موضوع برای شما دشوار است میتوانید با توجه به رقبا این موضوع را مشخص کنید و ببینید آنها در کدام رسانه ها تبلیغ منتشر میکنند.

سناریو نویسی

حال وقت آن رسیده است که ایده های شما به جزئیات تبدیل شوند و تمامی جزئیات ریز و درشت باید مشخص شوند. باید بدانید که قرار است چه اقدامی انجام دهید؟ دکور و صحنه چگونه خواهد بود؟ چه کسانی قرار است در این تیزر حضور داشته باشند؟ دیالوگ ها چه خواهند بود؟ در ادامه به مواردی که باید در این مرحله مشخص کنید میپردازیم:

  • صحنه: این مورد شامل توضیحاتی درمورد پس زمینه ای است که برای تیزر خود در نظر گرفته‌اید برای مثال باید بدانید تیزر خود را کجا فیلمبرداری میکنید این مورد میتواند در لوکیشن های خاص و یا حتی پرده سبز باشد این بستگی به سلیقه و ایده شما دارد.
  • شخصیت ها: شما باید مشخص کنید چه شخصیت هایی در تیزر شما حضور خواهند یافت، ظاهر آنها چگونه خواهد بود و چه نقشی خواهند داشت تمامی جزئیات را درمورد شخصیت هایی که قرار است در تیزر تبلیغاتی شما حضور یابند مشخص کنید.
  • دیالوگ ها: چه چیزی قرار است گفته شود؟ باید بدانید شخصیت حاضر در ویدیوی تبلیغاتی شما چه باید بگوید و چه لحنی داشته باشد و دیالوگ هایی که باید گفته شود را به طور کامل و با جزئیات مکتوب کنید.
  • موسیقی: آیا تیزر شما موسیقی نیز دارد؟ از چه افکت های صوتی قرار است در ویدیوی خود استفاده کنید؟ تمامی این موارد را باید در این مرحله مشخص کنید.
  • دستورالعمل های صحنه: در این مرحله باید دستورالعمل های خاصی در مورد چیدمان صحنه، اشیای موجود در صحنه و حرکات اشیا و شخصیت ها مشخص کنید.
  • تنظیم حرکات دوربین: این شامل یادداشت هایی درمورد حرکات دوربین است در واقع باید مشخص کنید دوربین در هر فریم روی چه چیزی متمرکز شود.
  • جلوه های ویژه: تمام جلوه های ویژه ای که قصد دارید در تیزر تبلیغاتی داشته باشید را نیز باید مشخص کنید.

جزئیات زیادی در این مرحله باید مشخص شوند و ممکن است سوالات و ابهامات زیادی در طول این مرحله برای شما پیش آید و نیاز است با صبر و حوصله برای این مرحله وقت بگذارید، هرچه برای در مرحله زمان و انرژی بگذارید نتیجه نهایی مطلوب تر با کیفیت تر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: ایده تیزر تبلیغاتی

استوری بورد

استوری بورد

در واقع استوری بورد چند قاب از صحنه است که هر قاب شامل متن و تصویر است در این مرحله طراحی استوری بورد تمام سناریویی که نوشته اید را همراه با دیالوگ ها به تصویر میکشد. طراحی این مورد کمک میکند تا در هر مرحله از ساخت تیزر خلاقانه به طور واضح مشخص شود. کیفیت استوری بورد شما در کیفیت ویدیویی که خواهید ساخت تاثیر مستقیم دارد.

ساخت ویدیو تبلیغاتی

تا این مرحله از آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی شما تمام سناریو، جزئیات و موارد مورد نیاز برای ساخت تیزر تبلیغی را مشخص کرده اید و حال وقت آن رسیده است که دست به کار شوید و شروع به ساخت ویدیوی تبلیغاتی خود کنید.

انجام این مرحله نیاز به دانش زیادی در زمینه تدوین، انیمیشن سازی و… خواهد داشت، اگر به تنهایی نمیتوانید از پس این مرحله برآیید میتوانید این کار را به شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی بسپارید تا با بالاترین کیفیت کار شما را به انجام برسانند.

یکی از بهترین شرکت ها که در زمینه تبلیغات ویدیویی، تجربه و نمونه کار های موفقی دارد آژانس تبلیغاتی روکوکو است شما میتوانید نمونه کار های ساخته شده توسط روکوکو را مشاهده کنید و از طریق لینک زیر برای مشاوره و سفارش تیزر تبلیغاتی اقدام کنید.

تدوین تیزر تبلیغاتی

تدوین ویدیو تبلیغاتی

پس از ساخت ویدیو نوبت به تدوین تیزر تبلیغاتی میرسد در این مرحله باید تصاویر و ویدیو ها را بر اساس سناریویی که نوشته اید در کنار هم قرار دهید در این مرحله تمام صداها جلوه های ویژه، انیمیشن ها و … با هم ترکیب میشوند.

اگر قصد دارید این مرحله را نیز خودتان انجام دهید نرم افزار های زیادی در این خصوص ارائه شده اند که میتوانند کمک کننده باشند از بهترین نرم افزار ها برای تدوین ویدیو ها میتوان به  adobe premier اشاره نمود.

توجه داشته باشید که تدوین تیزر تبلیغاتی نیازمند دانش زیادی در این زمینه است بنابراین اگر دانش کافی در این مورد ندارید بهتر است این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید تا با بالاترین کیفیت انجام شود.

بررسی نهایی

در این مرحله از آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی نوبت به بررسی کیفیت تیزر ساخته شده میرسد در این مرحله باید از تمام جنبه ویدیوی ساخته شده را بررسی کنید تمامی جلوه ها، دیالوگ ها، موسیقی و صداگذاری های انجام شده و… باید در این مرحله مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود تمام مراحل به درستی انجام شده اند توجه داشته باشید که کوچکترین اختلالی میتواند تمام زحمات شما را زیر سوال ببرد پس در این مرحله دقت لازم را به خرج دهید تا خروجی مطلوب باشد.

خروجی گرفتن و انتشار

پس از بررسی نهایی نوبت به خروجی گرفتن از کار میرسد. فرمت ویدیوی شما میتواند با توجه به رسانه ای قرار است ویدیوی شما منتشر شود متفاوت باشد. شما میتوانید از فرمت های  mp4 و mov استفاده کنید و منتشر کنید.

سخن نهایی

اگر به فکر ساخت تیزر تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار یا محصولات و خدمات خود هستید بهترین کار این است کار را مرحله به مرحله پیش ببرید. در این مقاله تمام مراحل آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه را مورد بررسی و مطالعه قرار دادیم و به سوال چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم پاسخ دادیم اگر تمام این مراحل را به درستی پیش بروید اهداف و مخاطبان خود را از ساخت تیزر تبلیغی مشخص کنید و با توجه به سلیقه مخاطب محتوای تیزر تبلیغاتی خود را آماده کنید نتیجه نهایی میتواند شگفت زده تان کند.

ساخت فیلم تبلیغاتی در چند مرحله انجام میگیرد؟

ساخت فیلم تبلیغاتی در این مقاله به 15 مرحله تقسیم شده است که هر مرحله را به طور مجزا توضیح داده‌ایم.

ساخت تیزر با توجه به تعرفه انجمن صنفی طراحان و عوامل موثر دیگر مانند سبک تیزر، مدت زمان تیزر، سناریو و… برآورد قیمت می‌شود.

برای ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه و حرفه ای میتوانید مراحل ذکر شده در این مقاله را طی کنید.

اشتراک گذاری:

آخرین نوشته ها

چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم؟
چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم؟
دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام
دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام | حل مشکل دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام
cta در اینستاگرام چیست
cta در اینستاگرام چیست | نمونه کال تو اکشن در اینستاگرام
ایده تیزر تبلیغاتی
ایده تیزر تبلیغاتی | ایده تیزر تبلیغاتی اینستاگرام
نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام
بهترین نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام | معرفی برنامه تولید محتوا اینستاگرام
تقویم محتوایی اینستاگرام
تقویم محتوایی اینستاگرام | نحوه ساخت تقویم تولید محتوای اینستاگرام

آخرین نوشته ها:

چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم؟
دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام
cta در اینستاگرام چیست
ایده تیزر تبلیغاتی

دیدگاه ها:

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به استودیو روکوکو می باشد ©

برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان

با ما در تماس باشید!