آموزش تولید محتوای اینستاگرام | چگونه تولید محتوا کنیم در اینستاگرام؟

آموزش تولید محتوای اینستاگرام

فهرست مطالب

اخیرا بیش از هر زمان دیگری شاهد تاثیر‌گذاری شبکه‌های اجتماعی بر روند زندگی افراد بوده‌ایم و در این میان اینستاگرام به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی بیشترین تاثیر را بر سبک زندگی و به خصوص رفتار‌های خرید افراد می‌گذارد. پس این فرصتی ویژه در اختیار صاحبان کسب‌وکار‌ها قرار می‌دهد تا با حضور قدرتمند در این فضا بتوانند به مشتریان بیشتری دست پیدا کنند. در این مقاله به آموزش تولید محتوای اینستاگرام خواهیم پرداخت و نکاتی در جهت تولید محتوای اصولی برای اینستاگرام ارائه می‌کنیم و به سوال چگونه تولید محتوا کنیم در اینستاگرام پاسخ خواهیم داد.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان(نکات مهم)

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

با رشد روز افزون مخاطبان شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام تولید محتوا در این پلتفرم به یک دغدغه برای برخی از افراد تبدیل شده است مهم نیست موضوع پیج شما چیست و با چه نقشی در این شبکه اجتماعی حضور دارید آنچه مهم است نحوه تولید محتوا به نحوی که بتواند برای شما بازدهی داشته باشد است. به همین منظور نکاتی را جمع آوری کرده‌ایم که میتوانند در آموزش ساخت محتوا برای اینستاگرام کمک کننده باشند.

پروفایل خود را به بهترین شکل تکمیل کنید

پروفایل شما در اینستاگرام در واقع ویترین شما در فضای مجازی است بنابراین شما باید در اولین مرحله از آموزش تولید محتوای اینستاگرام این ویترین را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید. اگر پیج شما کاری است ابتدا پیشنهاد میکنیم صفحه خود را به business یا creator تبدیل کنید تا بتوانید به امکانات اینستاگرام برای پیج‌های کاری دسترسی داشته باشید.

مورد مهم دیگر در تکمیل پروفایل اینستاگرام مهم است تکمیل بیوگرافی است بیو از اولین مواردی است که کاربر در مراجعه اولیه به پیج شما با آن مواجه میشود پس بهتر است آن را به گونه ای بنویسید که کاربر با خواندن بیوگرافی متوجه موضوع فعالیت شما و اهداف شما شود.

به هر میزانی در تکمیل پروفایل اینستاگرام‌تان حرفه ای‌تر عمل کنید نتیجه بهتری از فعالیت در اینستاگرام خواهید گرفت.

محتوای با کیفیت تولید کنید

شاید فکر کنید برای تولید محتوای اینستاگرام کافی است دوربین گوشی موبایلتان را روشن کنید و شروع به تهیه فیلم و عکس از محصولات یا هر موضوع دیگری کنید. اما بهتر است کمی سنجیده تر عمل کنید و سعی کنید با همان امکاناتی که در دست دارید تا جای ممکن کیفیت عکس و ویدیو هایتان را بالاتر ببرید به عنوان مثال میتوانید پس زمینه مناسبی را برای عکاسی یا فیلمبرداری از محصولات انتخاب کنید و مکانی که نور مناسبی دارد برای عکاسی و فیلمبرداری انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: هوش مصنوعی برای تولید محتوای اینستاگرام

با مخاطبان تعامل کنید

در این بخش از آموزش تولید محتوای اینستاگرام باید بگوییم در حال حاضر الگوریتم های اینستاگرام به گونه تکامل یافته اند که به پیج‌هایی که تعامل بیشتری با مخاطبان دارند بازدید بیشتری میدهد و به این معنی است که شما نیز باید به فکر تعامل بیشتر با کاربران باشید تا در نتیجه شاهد رشد صفحه اینستاگرامی خود باشید.

برای تعامل با مخاطبان میتوانید به سوالات و نظرات آنها پاسخ دهید، محتوای مخاطب را به اشتراک بگذارید، مکالمه ایجاد کنید تا آنها نیز با شما صحبت کنند، CTA های(دعوت به اقدام) موثر ایجاد کنید، دایرکت‎‌ها و کامنت‌ها را پاسخ دهید. مجموعه این کارها باعث میشود تا کاربران نیز با صفحه شما تعامل داشته باشند و اینستاگرام به پیج هایی که تعامل دو طرفه با مخاطبان دارند امتیاز بیشتری می‌دهد.

از انواع مختلف محتوا استفاده کنید

استفاده از انواع مختلف محتوا کمک میکند سلیقه مخاطبانتان را بهتر بشناسید و همچنین دنبال کننده های شما نیز تمایلی به دیدن محتواهایی با سبک تکراری ندارند و افراد همواره از اشکال محتوایی جدید استقبال میکنند. استفاده از انواع مختلف محتوا میتواند باعث ایجاد وجه تمایزی میان شما و رقبایتان باشد و همچنین به جذب مخاطبان جدیدتر کمک میکند.

برای یافتن انواع سبک محتوا میتوانید از پیج‌های اینستاگرامی دیگر نیز الهام بگیرید.

مطلب پیشنهادی: نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام

از تاثیر گذاران استفاده کنید

گاهی اوقات ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند مارا هرچه سریع‌تر به مقصد برسانند یکی از این ابزار در فضای اینستاگرام اینفلوئنسرها هستند. آنها از طریق تبلیغ یا همکاری با ما می‌توانند در کمترین زمان ممکن، ما را به مخاطبان هدف زیادی وصل کنند زیرا اینفلوئنسرها به طور مستقیم با مخاطبان و کاربران هدف ارتباط دارند و مردم از آنها در جنبه های مختلفی پیروی میکنند بنابراین همکاری با اینفلوئنسرها میتواند در رفتارهای خرید مشتریان و در نتیجه فروش محصولات و خدمات تحولی ایجاد کند.

محتوای متنی مناسب بنویسید

 

گاهی تصاویر قادر به انتقال دادن پیامی که ما در نظر داریم نیستند و نیاز است از محتوای متنی در کنار تصاویر و ویدئو هایی که منتشر میکنیم استفاده کنیم تا مخاطب به خوبی پیام را دریافت کند. پس مهم است که بدانیم چطور تولید محتوا کنیم.

کپشن نویسی یکی از اشکال تولید محتوای متنی است، که اصول خاص خود را دارد و همچنین در آموزش تولید محتوای اینستاگرام تاثیر بسیاری دارد. باید توجه داشته باشید کپشن‌هایی بنویسید که در درجه اول جذاب باشند و مخاطب را وادار به خواندن کل کپشن کنند.

به علاوه پیشنهاد میشود در نوشتن کپشن کال تو اکشن یا سوال اضافه کنید تا کاربر تعامل داشته باشد. همچنین توصیه میشود همانگونه که صحبت میکنید بنویسید و کپشن را به صورت رسمی ننویسید، از ایموجی‌های مرتبط استفاده کنید.

برای تولید محتوا برنامه ریزی داشته باشید

در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان باید این نکته را در نظر داشته باشید که داشتن تقویم محتوایی مناسب برای تولید محتوای اینستاگرام میتواند در انتشار منظم پست ها و استوری ها نقش داشته باشد.

اینستاگرام به صفحاتی که فعالیت منظم و مستمری دارند ارزش  اعتبار بیشتری میدهد.

برای این کار میتوانید از ابزارهای مدیریت تقویم محتوایی اینستاگرام مانند Buffer، Hootsuite و Later استفاده کنید و انتشار پست‌ها و استوری‌ها را به صورت هماهنگ برنامه ریزی کنید.

هویت بصری مناسب داشته باشید

طراحی هویت بصری برای پیج اینستاگرامی از مهمترین مراحل راه اندازی پیج اینستاگرامی است و بهتر است برای صفحه اینستاگرامی خود ظاهری منسجم و یکپارچه طراحی کنید و این باید منحصرا برای پیج شما باشد به طوری که کاربر با هر بار دیدن پست‌های‌تان متوجه وجه تمایز شما شود.

هویت بصری مناسب میتواند برند شما را در ذهن مخاطب به بهترین شکل ماندگار سازد و ارزش برند را به خوبی حفظ کند.

از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ‌ها به دسته‌بندی بهتر محتواها کمک میکنند همچنین در پیدا کردن مخاطبان هدف میتوانند کمک کننده باشند زیرا مخاطبان می‌توانند از طریق هشتگ اینستاگرام محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنند و به همین دلیل است که دنبال کننده‌هایی که طریق هشتگ جذب میشوند تعامل بیشتنری با پیج شما خواهند داشت.

شما میتوانید با دانستن اصول هشتگ گذاری از هشتگ ها در استوری و پست ها استفاده کنید و از این طریق به بازدید بیشتری برسید.

مطلب پیشنهادی: بنر تبلیغاتی اینستاگرام

به طور مداوم پست بگذارید

برای حضور اثرگذار در این فضا بهتر است همیشه فعال باشید زیرا اینستاگرام به صفحاتی اهمیت میدهد که به مداوم و مستمر در این پلتفرم فعالیت داشته باشند فعالیت نامنظم ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برای صفحه اینستاگرامی شما ایجاد کند و آن را از الگوریتم خارج کند، پس اگر میخواهید به خوبی در اینستاگرام بدرخشید کلید موفقیت فعالیت مستمر و منظم است.

به تجزیه و تحلیل پیج بپردازید

از مهمترین کارهایی که باید برای صفحه اینستاگرامتان انجام دهید تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام است هر چه در تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام به جزئیات بیشتری بپردازید در ادامه فعالیت خود اینستاگرام عملکرد بهتری خواهید داشت.

بهتر است پیجتان را به صورت هفتگی یا ماهانه بررسی و تحلیل کنید و از نتایج به دست آمده برای بهبود فعالیت‌های آتی استفاده کنید زیرا در این تجزیه و تحلیل‌ها تا حدود زیادی متوجه علاقه‌مندی‌های مخاطبانتان می‌شوید.

مطلب پیشنهادی: دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام

از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

تصاویر و ویدیو‌هایی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر میکنید باید کیفیت مناسبی داشته باشند تا برای کاربران جذاب تر باشند استفاده از تصاویر و ویدیوهای فاقد کیفیت میتواند به پیج اینستاگرام و در نهایت هویت برندتان آسیب برساند و مخاطبانتان را از دست بدهید.

بنابراین داشتن یک کیفیت حداقلی در عکس‌ها و ویدئوهایی که منتشر میکنید ضروری است.

ایده‌های جذاب پیدا کنید

داشتن ایده‌های جالب و جدید یکی از مهمترین عناصر موفقیت در اینستاگرام است. برای یافتن بهترین ایده‌های تولید محتوا بایستی مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و بدانید کاربران شما با چه نوع محتوایی تعامل بیشتری دارند و با چه ایده هایی میتوانید توجه آنها را به سمت پیج اینستاگرامتان جلب کنید.

برای یافتن ایده های جالب میتوانید به ترند های اینستاگرام نیز توجه کنید و آنها را با توجه به موضوع پیج خود شخصی سازی کنید.

مهمترین نکته در یافتن ایده های مناسب این است که خلاق باشید و سعی کنید ایده های جدید ارائه دهید.

از نمونه‌های موفق الهام بگیرید

می‌توانید صفحات اینستاگرامی که در تولید محتوا موفق عمل کرده‌اند را مرجع قرار دهید و با آنالیز صفحه اینستاگرامی آنها به ایده‌هایی مشابه و حتی بهتر دست پیدا کنید. تحلیل و آنالیز صفحات اینستاگرام همکارانتان میتواند الهام بخش شما باشد.

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی برای تولید محتوا

در رابطه با موضوع چگونه تولید محتوا کنیم در اینستاگرام ، باید بگوییم اگر امکان ویرایش عکس‌ها و ویدئوهایتان را با نرم‌افزار‌های کامپیوتری ندارید میتوانید از اپلیکیشن‌های موبایلی کمک کننده استفاده کنید برنامه‌های مختلفی وجود دارند که میتوانند در مسیر تولید محتوای اینستاگرام کمک کننده باشند از جمله این اپلیکیشن‌ها شامل:

  • اینشات: یک اپلیکیشن موبایلی برای ادیت و ایجاد عکس و ویدئو است با این برنامه میتوان تصاویر و ویدئوهایی با کیفیت بالا ایجاد کرد این برنامه امکان ایجاد محتوای بصری برای پلتفرم های مختلفی را فراهم میکند.
  • پیکسارت: اگر به دنبال یک اپلیکیشن موبایلی هستید که بتواند کاربردی مشابه با نرم‌افزار فتوشاپ داشته باشد پیشنهاد می‌شود برنامه پیکسارت را امتحان کنید. در این اپلیکیشن میتوانید ادیت‌های مختلفی مانند کراپ، تنظیم نور، حذف اشیای اضافه و… را انجام دهید.
  • کاین مستر: از جمله محبوب ترین ابزار های موبایلی تولید محتوا برای اینستاگرام میتوان به کاین مستر اشاره کرد این ابزار امکانات مختلفی از جمله قابلیت افزودن زیرنویس، جلوه های بصری، فیلتر های صوتی و… را فراهم میکند.
  • پینترست: پینترست میتواند به عنوان یک منبع الهام برای تولید محتوای اینستاگرام باشد و میتوانید ایده‌های بسیاری در این اپلیکیشن پیدا کنید.

آهنگ بی کلام برای تولید محتوا اینستاگرام

آهنگ برای تولید محتوای اینستاگرام از بخش های مهم تولید محتوا است که باید به ان توجه داشته باشیم. آهنگ بی کلام برای تولید محتوا اینستاگرام که مشکل کپی رایتینگ نیز نداشته باشد در ساخت پست و استوری بسیار مورد نیاز است به همین دلیل در ادامه یک فایل شامل تعدادی آهنگ بی کلام برای تولید محتوا اینستاگرام قرار میدهیم که میتوانید به صورت رایگان دانلود کنید و در تولید محتواهایتان استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام پرداختیم و به نکاتی اشاره کردیم که رعایت آنها می‌تواند در تولید محتوای حرفه ای و جذاب در اینستاگرام کمک کند. بی شک تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام میتواند بسیار چالش برانگیز باشد و زمان زیادی از شما بگیرد شما میتوانید این کار را به آژانس تبلیغاتی روکوکو بسپارید و اطمینان داشته باید که این کار با بالاترین کیفیت انجام خواهد شد.

تصویر فاطمه مهدیان

فاطمه مهدیان

تصویر فاطمه مهدیان

فاطمه مهدیان

اشتراک گذاری:

آخرین نوشته ها

برندسازی مشترک
Co Branding یا برندسازی مشترک چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ | مزایا و نکات مهم در بازاریابی تاثیرگذار
مارکتینگ اتومیشن
مارکتینگ اتومیشن چیست؟ +مزایا، ابزارها و استراتژی‌ها
انواع بازاریابی
انواع بازاریابی | مهمترین تکنیک ها و روش های مارکتینگ
قیف بازاریابی
قیف بازاریابی چیست؟ | راهنمای جامع مراحل Marketing funnel
پرفورمنس مارکتینگ
پرفورمنس مارکتینگ چیست؟ | انواع روش‌های بازاریابی عملکرد
تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی
ابزارهای رایگان تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی آنلاین

آخرین نوشته ها:

برندسازی مشترک
اینفلوئنسر مارکتینگ
مارکتینگ اتومیشن
انواع بازاریابی

دیدگاه ها:

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها