تیزر تبلیغاتی چیست؟ انواع تیزر تبلیغی| ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای

دسته بندی :

تیزر تبلیغاتی چیست؟ انواع تیزر تبلیغی | ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای

فهرست مطالب

حتما میدانید که مغز انسان اطلاعاتی که به صورت دیداری و شنیداری هستند را بهتر پردازش میکند و به خاطر می‌آورد بنابراین تبلیغاتی هم که به صورت تیزر و ویدیویی هستند تاثیر بیشتری بر مخاطب دارند در تیزر تبلیغاتی، شما این فرصت را دارید که مخاطب را به شکل بصری و شنیداری درگیر کنید و نقش ماندگار تری در ذهن مخاطب داشته باشید در ادامه بیشتر به بررسی تیزر های تبلیغاتی، انواع و مزایای آنها خواهیم پرداخت.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی به انگلیسی Promotional teaser است که در واقع یک ویدیوی کوتاه و جذاب است که برای ایجاد هیجان و یا علاقه به برند، محصول و یا خدمات شما طراحی میشود. معمولا تیزر های تبلیغاتی با هدف جلب توجه مخاطب به سمت محصول، خدمات و یا برند خاصی ایجاد میشوند. و شامل انواع مختلفی نیز هستند.

مطلب پیشنهادی: آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

انواع تیزر تبلیغاتی

انواع تیزر تبلیغاتی

 در طراحی تیزر تبلیغاتی باید نکاتی همچون مخاطبان هدف، برند، کانال توضیع و محصولاتی که قرار است معرفی شوند در نظر گرفته شود که همین موضوع باعث میشود، انواع مختلفی از تیزر های تبلیغاتی را داشته باشیم تیزرهای تبلیغاتی کاربرد های زیادی دارند و در صنایع و کسب و کار های مختلفی میتوانند استفاده شوند. در ادامه به انواع تیزر تبلیغاتی خواهیم پرداخت:

تیزر تبلیغاتی رئال

در زبان انگلیسی کلمه رئال به معنی واقعی می‌باشد. با دانستن مفهوم این کلمه میتوان تاحدودی به معنی تیزر تبلیغاتی رئال پی برد. تیزر‌های تبلیغاتی رئال یکی از انواع تیزر تبلیغاتی هستند. که در آنها از اشخاص واقعی استفاده می‌شود این نوع تبلیغات را به خصوص در تلویزیون به وفور تماشا کرده ایم که بازیگران آنها اشخاص واقعی هستند در ادامه نمونه از این نوع تیزر را مشاهده میکنید.

تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی

همانطور که از نامش پیداست در تیزر کارتونی یا انیمیشنی از شخصیت های کارتونی و محیط کارتونی استفاده میشود هر چند تیزر های انیمیشنی در اغلب موارد برای جلب توجه کودکان و نوجوانان استفاده می‌شدند اما امروزه انیمیشن ها طرفداران بیشتری در بین بزرگسالان نیز پیدا کرده اند.

تیزر تبلیغاتی تلفیقی (رئال انیمیشنی)

در این نوع تیزر دو نوع تیزر رئال و انیمیشنی ترکیب میشوند و ترکیب اشخاص و محیط واقعی با کارتون میتواند نتیجه ای جذاب و به مراتب بهتر از دو نوع قبلی ایجاد کند.این نوع تیزر پتانسیل بالایی برای انتقال پیام دارد و مخاطبان با آن ارتباط خوبی برقرار میکنند.

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزرهای موشن گرافیک در دو نوع دو بعدی و سه بعدی ساخته میشوند تفاوت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک با انیمیشن این است که در زمان سریعتری ساخته میشوند و ارزان تر هستند از این نوع تیزرها بیشتر در جلسات، کنفرانس‌ها و فضای مجازی استفاده میشود.

تیزر تبلیغاتی استاپ موشن

در ویدیو‌های استاپ موشن تعداد زیادی تصویر از فرایندی که میخواهیم ویدیو بگیریم تهیه میشود به این صورت که در عکاسی موقعیت اشیا را در هر فریم تغییر میدهند و عکاسی انجام میشود  و در نهایت این تصاویر ترکیب شده و با تلفیق افکت های گرافیکی تیزر جذابی با عنوان استاپ موشن ساخته میشود. این نوع تیزرها حس مثبتی به مخاطب انتقال میدهند و استفاده از این نوع تیزر های تبلیغاتی اخیرا رواج بیشتری پیدا کرده است

مزایای استفاده از تیزر های تبلیغاتی

مزایای استفاده از تیزر های تبلیغاتی

ویدیو های تبلیغاتی قطعا مزایایی نسبت به انواع سنتی تر تبلیغات دارند که باعث اثرگذاری بیشتر بر مخاطب میشوند که در ادامه به مهمترین آنها میپردازیم:

افزایش فروش

اگر قصد تبلیغ برای کسب و کار خود و افزایش فروش را دارید استفاده از کلیپ تبلیغاتی میتواند موثر باشد زیرا امروزه افراد برای خواندن مطالب وقت نمیگذارند و محتوایی جذاب تر است که بتواند به صورت بصری مخاطب را درگیر کند همچنین در تیزر های تبلیغاتی میتوانید مطالب و مفاهیمی را انتقال دهید که شاید انتقال آنها در متن و یا فقط به صورت شنیداری سخت باشد  در نتیجه در تیزر تبلیغ بهتر میتوانید توجه مخاطب را جلب کنید و احتمال اینکه بتوانید مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید بالا میرود.

اعتماد سازی

اگر در ساخت تیزر تبلیغاتی خود خلاقیت به خرج دهید و بتوانید اعتماد مخاطب را جلب کنید احتمال اینکه مشتری شما شود افزایش پیدا میکند حال شاید بپرسید این اعتماد سازی چگونه شکل میگیرد؟ در تیزر های تبلیغاتی شما فرصت این را دارید به شکلی موثر دغدغه ها و نیاز های مشتری را بیان کنید و محصول یا خدمات خود را به عنوان راه حلی برای دغدغه او پیشنهاد دهید.

نکته مهم دیگر صداقت است حتما میدانید مخاطبان از تبلیغات دروغین بیزارند پس مهم است این نکته را در تیزر های تبلیغاتی نیز در نظر داشته باشید و حقیقت را مخاطب نشان دهید.

بهینه بودن برای موتور های جستجو

جالب است بدانید اخیرا گوگل و سایر موتور های جستجو به محتواهایی اهمیت میدهند که برای کاربران جذابیت بیشتری دارند و محتواهای ویدیویی بیشتر مورد پسند کاربران قرار میگیرند بنابراین داشتن ویدیو یا تیزر به افزایش بازدید و رتبه شما در موتور های جستجو کمک زیادی میکند و بازدید تبلیغ شما به واسطه قرار گرفتن در رتبه های بالاتر بیشتر میشود.

ارائه اطلاعات بیشتر در مدت زمان کوتاه

در دنیای پر مشغله امروز اغلب افراد دیگر وقت و حوصله خواندن و یا شنیدن مطالب طولانی را ندارند اما اگر محتوای شما به صورت ویدیو باشد میتواند اطلاعات بیشتری در مدت زمان کوتاهی به مخاطب منتقل کند. بنابراین اگر میخواهید تبلیغات شما به شیوه ای موثرتر بازدید داشته باشد انتشار آن به صورت تیزر تبلیغی راهی موثر است.

مطلب پیشنهادی: دانلود آهنگ تیزر تبلیغاتی هیجانی رایگان

کاربرد تیزر تبلیغاتی چیست؟

کاربرد های تیزر های تبلیغاتی

تیزر های تبلیغاتی میتواند کاربرد های بسیاری داشته باشد ویدیو ها و تیزر های تبلیغاتی به شما امکان دیده شدن بیشتری میدهد و میتوانید از این فرصت در کاربرد های گوناگونی استفاده کنید

معرفی محصولات

هنگاهی که قصد معرفی محصولات خود را دارید  گزینه های متعددی برای تبلیغات پیش روی شماست شاید یک تیزر تبلیغاتی بهتر بتواند ویژگی ها و ابعاد مختلف محصولات شما را به مخاطب نشان دهد و او را به خرید ترغیب کند.

معرفی برند

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم افراد محتوای ویدیویی را نسبت به انواع دیگر تبلیغ، بهتر به خاطر میسپارند و برند شما همان چیزی است که معرفی آن نقش اساسی در موفقیت کسب و کار شما دارد پس مهم است که چگونه و از چه طریقی برند خود را معرفی میکنید استفاده از تیزر تبلیغاتی شاید بتواند بهترین گزینه برای معرفی برند شما باشد.

معرفی شرکت

اگر میخواهید مخاطب با شرکت، سازمان و یا کارخانه شما آشنایی داشته باشد تیزر تبلیغی یک روش موثر و جذاب است که میتواند با نشان دادن محیط کسب و کار شما به اعتماد سازی بیشتر کمک کند.

عوامل موفقیت تیزر های تبلیغاتی

عوامل موفقیت تیزر های تبلیغاتی

ابتدا باید بدانید هدف از ایجاد تیزر تبلیغاتی یک معرفی موثر همراه با ایجاد اثری ماندگار و در نهایت تشویق مخاطب به انجام اقدام است که این اقدام میتواند بازدید از یک وبسایت، خرید و یا تعامل با برند شما باشد.

برای موفق بودن یک تیزر تبلیغاتی مهم است درک واضحی از اهداف تیزر و همچنین نیاز های مخاطبان داشته باشید و در نهایت بتوانید با تیزر تبلیغاتی خود توجه او را جلب کرده و با برانگیختن علاقه مخاطب، او را قانع به خرید و یا تعامل کنید.

مطلب پیشنهادی: ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

مدت زمان تیزر تبلیغاتی چقدر باید باشد؟

مدت زمان تیزر تبلیغاتی چقدر باید باشد؟

هدف از ویدیوهای تبلیغاتی، معرفی موثر، ارائه یک پیام واضح و یک فراخوان برای اقدام قانع کننده در یک بازه زمانی محدود، معمولاً بین 30 تا 60 ثانیه است.

عوامل مختلفی بر تعیین مدت زمان ویدیوی تبلیغاتی اثرگذار است که در ادامه با دانستن پاسخ سوالات زیر میتوانید مدت زمان تیزر خود را تعیین کنید.

پیام اصلی چیست؟

پیام اصلی، ایده یا موضوع اصلی است که ویدیو قصد دارد آن را منتقل کند. باید مختصر، به یاد ماندنی و مرتبط با مخاطب هدف باشد پس ابتدا پیام اصلی تیزر خود را به طور واضح مشخص کنید.

Call to action  مورد نظر چیست؟

شما باید اقدام خاصی که در نظر دارید مخاطب بعد از تماشای تیزر شما انجام دهد، را نیز مشخص کنید فراخوانی به اقدام میتواند ارتباط مستقیمی با هدف شما از ساخت تیزر تبلیغاتی داشته باشد.

دامنه توجه مخاطبان خود را بدانید

بازه توجه مخاطبان هدف، عامل مهمی در تعیین سرعت و مدت زمان ویدیوی تیزر شما است برای مثال اگر تیزر تبلیغاتی شما مخاطبان جوان تر را مورد هدف قرار میدهد، بهتر است کوتاه تر بوده و سرعت بیشتری نسبت به ویدیویی که برای افراد مسن ساخته میشود داشته باشد.

رسانه انتخابی شما برای انتشار تیزر تبلیغاتی چیست؟

در واقع پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو تاثیر زیادی بر قالب و سبک آن دارد برای مثال اگر قرار است تیزر تبلیغاتی شما در شبکه های اجتماعی منتشر شود بهتر است طول آن کوتاه تر باشد نسبت به ویدیو هایی که قرار است در یک وبسایت منتشر شود.

هدف کلی بازاریابی چیست؟

هدفی که از ساخت تیزر دارید در تعیین مدت زمان و سرعت آن تاثیر گذار است این هدف میتواند معرفی برند، فروش محصول و یا ترویج خدمات باشد.

بودجه تولید چقدر است؟

بودجه ساخت کلیپ تبلیغاتی نیز از جمله موارد اثر گذار بر طول زمانی تیزر تبلیغاتی است همچنین بودجه بیشتر امکان ایجاد جلوه های ویژه و تجهیزات با کیفیت تر را نیز فراهم میکند.

ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی

برای ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب لازم است مراحلی را دنبال کنید که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم:

  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید: اینکه بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نیاز ها و علاقه مندی هایی دارند در موفق تر بودن کلیپ تبلیغاتی شما نقش موثر خواهد داشت.
  • یک مفهوم واضح ایجاد کنید: سعی کنید مفهومی که در تیزر به مخاطب انتقال میدهید را پیچیده نکنید هرچه ساده و واضح تر باشد مخاطب درک بهتری میتواند داشته باشد.
  • استوری بورد بسازید: طراحی استوری بورد میتواند در جذاب تر شدن تیز تبلیغی شما نقش موثر داشته باشد.
  • تصاویر بصری مناسب انتخاب کنید: تصاویری که در تیزر خود استفاده میکنید از اهمیت بسیاری برخوردارند تصاویر انتخابی شما باید کیفیت لازم را داشته باشند و همچنین مفهومی که در تیزر سعی در انتقال آن دارید را به خوبی منتقل کند.
  • فیلم های با کیفیتی تهیه کنید: اگر قرار است در ویدیو تبلیغاتی از فیلم استفاده کنید سعی کنید این فیلم را با کیفیت بالایی بگیرید. داشتن کیفیت مطلوب از ویژگی های اساسی ساخت تیزر است.
  • نقش موسیقی را دست کم نگیرید: موسیقی میتواند در عمیق تر شدن تاثیر تیزر شما نقش مهمی داشته باشد در نتیجه موزیک تیزر میتواند نقش پررنگی در افزایش بازدید آن داشته باشد.
  • فراخوان به اقدام(call to action): یک تیزر تبلیغاتی معمولا با هدف تشویق مخاطب به انجام اقدامی صورت میگیرد این فراخوان به اقدام میتواند شامل تشویق مخاطب به خرید، بازدید از یک سایت و یا تعامل باشد.
  • بهینه سازی برای پلتفرم های مختلف: تیزر تبلیغاتی شما همان چیزی است که میتوانید آن را در رسانه یا پلتفرم های مختلف استفاده کنید اینکه تیزر تبلیغاتی شما با پلتفرم های مختلفی هماهنگی داشته باشد میتواند بازدید تیزر را بیشتر کند و مخاطبان بیشتری بتواننند با تیزر تبلیغی شما تعامل کنند.

ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای

اگر قصد ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای برای کسب و کار خود را دارید که باعث وجه تمایز شما شود و توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به سمت برند شما جلب کند بهترین کار کمک گرفتن از آژانس های تبلیغاتی است.

آژانس های تبلیغاتی با داشتن تجربه های متعدد از ساخت تیزر ها و ویدیو های تبلیغاتی میتوانند بهترین تیزر تبلیغی را برای شما بسازند.

شما میتوانید نمونه‌کار‌های آژانس تبلیغاتی روکوکو را مشاهده کنید و برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و مشاوره تیزر تبلیغاتی از طریق لینک زیر اقدام کنید

سخن پایانی

نمیتوان تاثیر تبلیغات بر بازاریابی را نادیده گرفت زیرا تبلیغات از مهمترین عناصر در بازاریابی است یکی از اشکال تبلیغات، تیزر تبلیغاتی است کلیپ های تبلیغاتی تاثیری عمیق تر بر توجه مخاطب دارند هر چه تیزر تبلیغاتی شما خلاقانه تر باشد، به طور حرفه ای ساخت و تدوین شده باشد و ایده تیزر تبلیغاتی شما بهتر باشد احتمال جذب مشتریان بیشتر می‌شود و در نتیجه فروش بیشتر خواهد شد.

سوالات متداول

تیزر تبلیغاتی یعنی چه؟

تیزر تبلیغاتی به ویدیو هایی گفته میشود که در آن به معرفی برند، محصول یا خدماتی میپردازند این تبلیغ به علت تصویری و صوتی بودن تاثیر بالایی برا مخاطبان دارد.

نام دیگر تیزر تبلیغاتی به انگلیسی Promotional teaser نیز گفته میشود که به معنی ویدیو هایی برای معرفی محصولات و خدمات است

تیزر تبلیغاتی در معرفی برند، شرکت، محصولات و… موثر و کاربردی است

اشتراک گذاری:

آخرین نوشته ها

چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم؟
چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم؟
دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام
دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام | حل مشکل دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام
cta در اینستاگرام چیست
cta در اینستاگرام چیست | نمونه کال تو اکشن در اینستاگرام
ایده تیزر تبلیغاتی
ایده تیزر تبلیغاتی | ایده تیزر تبلیغاتی اینستاگرام
نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام
بهترین نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام | معرفی برنامه تولید محتوا اینستاگرام
تقویم محتوایی اینستاگرام
تقویم محتوایی اینستاگرام | نحوه ساخت تقویم تولید محتوای اینستاگرام

آخرین نوشته ها:

چگونه از محدود شدن در اینستاگرام خارج شویم؟
دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام
cta در اینستاگرام چیست
ایده تیزر تبلیغاتی

دیدگاه ها:

4 4 رای ها
امتیاز مقاله
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به استودیو روکوکو می باشد ©

برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان

با ما در تماس باشید!